​خلاصه #سخنرانی درباره اعلان عزای آقا ابا عبدالله حسین علیه السلام???درهیئت حضرت زینب الکبری سلام الله علیها?

محرم فقط یک ماه نیست بلکه ماهی است که دنیا طلبان و آخرت طلبان از هم جدا میشوند.

کربلا صرفا مجلس #روضه و#عزاداری نیست بلکه کربلا مدرسه عشق و دانشگاه تعالی است.

آنتوان بارا از بزرگان #مسیحی میگوید: اگر #حسین (ع) برای ما بود روی زمین را با پرچم حسین (ع) پر میکردیم و با اسم حسین (ع) مردم را به مسیحیت دعوت میکردیم.

آغاز محرم آغاز یک نمایشگاه است که در آن کرامت شهادت اخلاص ایثار فداکاری نمایش داده میشود.

#محرم نمایشگاهی است که برای هر سلیقه ای وسیله ای است.

مرد و زن کوچک و بزرگ برای هرکس #الگو هست. امام صادق (ع)در روایتی به فردی به نام فضیل چنین میفرماید: ای فضیل آیا در جمع های دورهمی تان از ما صحبت میکنید؟

فضیل میگوید: بله یابن رسول الله.

امام فرمود:ای فضیل بسیار این مراسمات را دوست دارم.

عزاداری های ماه محرم بسیار مورد علاقه امام صادق (ع)است مگر دراین ماه چه خبر است؟

امام صادق (ع)در روایتی به ابو بصیر میفرماید:ای ابا بصیر آیا دوست داری از کسانی باشی که به حضرت زهرا (س) کمک میکنند؟

عزیزان بیایید در این ماه کمک رسان به #حضرت_زهرا س باشیم و مراسماتی برگزار کنیم که امام صادق (ع) این مراسمات را دوست دارند. 

ایامی مثل ماه مثل ماه محرم ماه رمضان برای ما نعمت هستند.این ایام سرعت گیر #گناه برای ما هستند که نعمت هستند و باید قدر بدانیم.

آیت الله بهجت درباره عزاداری سیدالشهدا میفرمایند:این ایام ایام حزن واندوه است ایشان در این ایام اصلا نمیخندیدند وشدیدا به برگزاری مراسمات عزاداری تاکید داشتند واز کودکی در این مراسمات شرکت میکردند.

#آیت_الله_بهجت همچنین می‌فرماید:اگر میتوانید هفته ای یک روز در منزلتان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را برگزار کنید اگر نتوانستید ماهی یکبار این کار را انجام دهید واگر نشد سالی یکبار مراسم عزاداری برگزار کنید و بیشتر بر دهه اول محرم تاکید داشتند.

آیت الله بهجت می‌فرماید: توسلاتی که ما به ائمه اطهار علیهم السلام میکنیم انسان را خدایی میکنند.این توسلاتی مثل روشنایی چراغ هستند چطور که اگر برق نباشد چراغ روشن نمیشود اگر دست ما از دامان ائمه اطهار علیهم السلام جدا شود دیگر قلب ما نورانی نمیشود.

از خدا بخواهیم هیچوقت مارا از این توسلات بی بهره نکند.

آیت الله بهجت می‌فرماید: کسی که به مراسم روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام میرود هروقت آمد به او بگویید زیارت قبول چراکه مراسمات روضه مثل کربلا و زیارت است و شخصی که به مراسم روضه میرود به مانند زائر کربلا است.

در این ایام بیماری هم میتوانیم مراسم عزاداری هرچند با جمعیت کم و با خانواده خود برگزار کنیم.

برای امام حسین علیه السلام مراسم عزاداری بسیار برگزار شده است.قبل از اینکه عالم آفریده شود مراسم عزاداری ایشان برگزارشده حتی قبل از تولد امام حسین علیه السلام و بعد از شهادت ایشان و در صحرای محشر مراسم عزاداری برای ایشان برگزار شده است.

ولی هیچ مراسم عزاداری مثل مراسم عزاداری قبل از تولد ایشان برگزار نشده است.

در روایات آمده قبل از #تولد امام حسین علیه السلام پیامبر اکرم (ص) خبر شهادت امام حسین (ع) را به حضرت زهرا (س) دادند.حضرت زهرا(س)شدیداً گریه کردند سوال کردند:یا رسول الله پس چه کسی برای فرزندم گریه خواهد کرد و برای او مراسم عزاداری برگزار خواهد کرد؟

پیامبر (ص) فرمودند:یا فاطمه روزی خواهد رسید که نه من و نه تو ونه #علی (ع) نخواهیم بود اما امت من بر اهل بیت تو خواهند گریست.

پس عزیزان بیایید به این وسیله کمک رسان خانم فاطمه زهرا (س)باشیم.
?روایتی از امام رضا (ع )از اول محرم 
امام رضا (ع) به شخصی بنام شبیب می‌فرماید:ای شبیب آیا امروز که اول محرم است روضه گرفته ای؟ زکریا در اول محرم روضه گرفت و از خداوند طلب فرزند کرد و خداوند به ایشان حضرت یحیی را بخشید.

اگر حاجتی دارید دراول محرم روضه بگیرید و دعا کنید. ای شبیب اهل جاهلیت حرمت محرم را نگه داشتند اما امت ما حرمت ماه محرم را نگه نداشتند وذریه پیامبر(ص) و سید الشهدا را به شهادت رساندند و خانمهایشان را به اسارت گرفتند و کاروانیان را به غارت بردند. خداوند آنان را نخواهد بخشید ای شبیب اگر میخواهی بر کسی گریه کنی بر امام حسین (ع) گریه کن چون امام حسین (ع)را ذبح کردند همان گونه که گوسفندان را قربانی می‌کنند.??

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1401-04-05] [ 07:32:00 ق.ظ ]